Från dotter till Personal Trainer.

Linnéa Lindé vs. Anna Anka

Ett projektarbete, ett offer och många timmars tid mellan mor och dotter.

Min mamma är en klok och förståndig kvinna tillhör en grupp som blir mer och mer vanligt i Sverige. Hon har 15-20 kilos övervikt, förstadie till diabetes, ingen kondition, lever ett stressigt liv med chefsarbete, småbarn och stora barn. Ork och lust till att träna finns inte. Övervikten har hon dragit på sig med hjälp av god mat, Coca cola som blev ett beroende, fredags mys för många dagar i veckan och framförallt att inte röra på sig tillräckligt.

Precis som min rubrik lyder så ska jag gå från mammas lilla flicka till mammas hemska Personal Trainer. Jag har alltså antagit henne som mitt projektarbete. Mitt jobb är att få hennes motivation till träning att vara på topp, hennes matvanor att bli bättre och gå ner i vikt. Men hur gör jag det?

För var vecka som invigs så kommer det att komma en utmaning/uppgift som skall utföras 3-4 gånger den veckan. Det kommer inte vara 100 situps, 150 armhävningar eller 50 rygglyft. Det kommer att vara träning med det där lilla extra som ska locka fram ett leende och inspirationen att fortsätta.
Det är en utmnaning både för mig och mamma. Hon ska ta sig an all träning och jag ska göra den rolig. Men också dels för att vår relation helt plötsligt blir omvänd. Hur känns det för min 42-åriga mamma att ta order från sin alltför unga och dumma 18-åriga dotter? Slår vi ihjäl varandra?

Ni kommer att få dras med i vår resa tillsammans. Bilder, videos, intervjuer, frågor och utvärderingar kommer att finnas på plats här på bloggen.





Kommentarer
Postat av: Birgitta i Arboga

Vad spännande! Jag kommer helt klart att följa er träningsresa tillsammans. Med litet tur hittar jag saker som jag också kan haka på. Jag har en del kg som jag gärna vill bli av med.

2010-11-15 @ 16:47:23
URL: http://giggi.zoomin.se/
Postat av: maria

Jag hejar på er båda två, tycker både mor och dotter är modiga! Heja heja!

Kram Maria

2010-11-15 @ 19:08:46
URL: http://maria-eriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0